De reis - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Niek - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Niek - WaarBenJij.nu

De reis

Door: aniquevangrinsven

Blijf op de hoogte en volg Niek

03 Februari 2012 | Nicaragua, Granada

Na 21 uur reizen ben ik eindelijk aangekomen op de plaats van bestemming, Granada. Mijn reis begon op Schiphol. Familie, vriendinnen en ouders waren meegekomen om nog het laatst van mij te kunnen genieten. Eenmaal door de douane zijn we gelijk naar de gate gelopen. Daar zaten we dan met z’n tweeën voor de gate naar Houston, bij mij nog steeds niet het besef wat ik toch in hemelsnaam ging doen. A fijn, de gate ging open en Kimber en ik checkte in. Voordat we het vliegtuig in mochten werden aan ons eerst een paar vragen gesteld. Één van die vragen was of wij cadeautjes of spulletjes hadden ontvangen van mensen voor vertrek. Kimber en ik antwoordde daar meteen met een ja op, stom stom stom van ons want de ondervraging begon. Op een of andere reden had die man mij niet gehoord of was mijn moeder niet verdacht genoeg, maar Kimber moest haarfijn aan die man uitleggen wat ze van haar tante had gekregen, waarom, hoe ze heette, etc. Daarna met Kimber toch maar afgesproken dus niet altijd zo goud eerlijk te zijn.
Het vliegtuig vertrok. Na één uur vertraging gingen we uiteindelijk op weg naar Houston. Als ik eerlijk ben zag ik er wel een beetje tegenop. Vooral omdat ik nog nooit zo lang in een vliegtuig had gezeten en überhaupt nog nooit op een grotere luchthaven was geweest als Eindhoven. Gelukkig was ik niet alleen. Tijdens de 12 uur in het vliegtuig heb ik weinig tot niets kunnen slapen. De schuld van de turbulentie, het zittend slapen en de snurkende man achter ons. Maar eten dat we kregen, pff niet normaal. Ik denk dat je normaal gesproken daar wel drie dagen mee vooruit kan, maar het was lekker.
Aangekomen in Amerika woeeehooee!! Ik keek me ogen uit. Eenmaal door de douane, gingen Kimber en ik vol vrolijke en goeie moed naar de bagagecontrole, wat kon ons nu nog gebeuren!? En ja hoor..nu komt het: Kimber was de gelukkige die werd uitgepikt om haar bagage te controleren. Tegen mij werd maar gezegd of ik door wilde lopen en ergens daar op haar wilde wachten. Ja wat waar, en waar kwam Kimber dan uit, wat ging Kimber dan doen en hoelang duurde dat? Ik maar als een braaf hondje verder gelopen, me god niet wetend wat er zou gebeuren.
Stond ik daar dan in me uppie wachtend op Kimber. En ik maar wachten wachten en wachten, maar geen Kimber te bekennen. Na een kwartier begon ik m een beetje te stressen, maar naar een of andere man met een uniform gelopen om te vragen waar Kimber precies uitkwam en waar ik moest wachten. Maar hoelang moet ik in hemelsnaam nog wachten…Na ongeveer een half uur kwam Kimber eindelijk uit dat hokje. Pff wat was ik blij om Kimber weer te zien, niet normaal!!
Op naar de gate voor onze vlucht naar Managua. Na 3,5 uur in het vliegtuig te hebben gezeten was ik eindelijk in het land waar ik wilde zijn, Nicaragua! We werden meteen vriendelijk ontvagen doordat een man mee hielp met het vervoeren van onze (3) koffers en handbagage. Na verschillende verhalen in Nederland gehoord te hebben dat koffers niet of later aankwamen, was ik blij dat onze ik mijn eigen koffer in me handen had.
Buiten stond de taxichauffeur van On-Stage op ons te wachten. Daar kwamen ook gelijk verschillende jongens naar ons toe met bloemetjes. Deze bloempjes hadden ze zelf gevlochten van een soort riet. Erg lief maar toch niet aangenomen. De koffers in de taxi moeten proppen en op naar het gastgezin in Granada. Onderweg viel het me gelijk op dat er veel hutjes lang de weg staan waar mensen overdag fruit en andere lekkernij verkopen. Ook de huizen lijken een beetje op bungalowhutjes, heel simpel en primitief, waar je dwars door heen kan kijken , maar wel erg knus. En de temperatuur, die bevalt me wel!!

Eindelijk aangekomen bij het gastgezin, lokale tijd half 11 ’s avonds (Nederlandse tijd half 6). Ik was kapot, mijn ogen moest ik met moeite open houden. Bij het uitpakken van onze koffers stond het oudste zoontje in de deuropening al gelijk op ons te wachten. Carlos heette hij en is ongeveer 6/7 jaar. Daarnaast heeft Doña Fatima( de gastvrouw) nog één zoontje genaamd Dani. Dani is ongeveer twee jaar oud en echt een vrolijk, energiek jongetje. Het huis heeft geen tuin, heeft middenin geen dak en de eerste kakkerlak heb ik al ontmoet in de douche.
Zo even een kort verslagje hoe ik mijn eerste dag heb beleefd/overleefd. Het volgende verslag (deze keer beloofd met foto's) zal snel volgen..

Adioss, Hasta Pronto!

Anique

  • 03 Februari 2012 - 17:57

    Marèl:

    Hee liever Nieky!
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Maar wat een avondtuur onderweg zegg! Spannend! maar gelukkig is alles goed gekomen!
    NOu meis ik hoop dat je inmiddels lekker bent bij geslapen! En geniettt ervann! Het wordt een super tijdd!
    ben al weer benieuwd naar je volgende verhaaltje!

    Liefs, xxx Marèl

  • 04 Februari 2012 - 15:01

    Vera:

    heey liefe anique
    het is hier helemaal ondergesneeuwt erg iri maar wel erg leuk
    mama heeft net die lange mail voorgelezen erg dom
    maar ik mis nog steeds
    XxX veertje je knuffelbeertje

  • 05 Februari 2012 - 10:29

    Maris:

    Heej meid, wat een verhaal!!
    Gelukkig ben je goed aangekomen en heb je zijn iig de koffers ook gelijk mee aangekomen. Heel veel succes en hopelijk heb je super tijd daar!!
    xx liefs

  • 06 Februari 2012 - 12:50

    Bram:

    Goed te horen dat jullie heelhuids zijn aangekomen :). Haha ja altijd stressen op t vliegveld, gelukkig duurt het nog een tijdje voordat je al die ellende bij de douane weer moet meemaken. Nou het echte werk kan beginnen, succes!

    Groetjes Bram

  • 06 Februari 2012 - 20:31

    Rudy Van Den Enden:

    Beste Anique,

    Geweldig om te lezen hoe jij aan jouw reis bent begonnen.
    Toch spannend,he?!
    Nu zit jij niet te wachten op een reactie van een 'oude meneer' van de basisschool, maar ik wil je toch via deze weg een geweldige tijd toewensen in een, toch voor jou, stageperiode, maar dan heel ver weg!
    Via 'jullie mam' heb ik gehoord dat jij deze reis ging maken en zij had mij gevraagd voor jou wat op te schrijven. Nu doe ik dat direct naar jou toe, als reactie op jouw eerste schrijven. Ik weet zeker dat er nog heel veel zullen volgen, met veel mooie, ontroerende, spannende foto's, jou kennende. Want momenten delen met vrienden, dat deed je al op de basisschool. Ik hoop dat je een geweldige tijd zult hebben, samen met jouw vriendin en ik zal jullie site blijven volgen, zodat ik toch een beetje op de hoogte blijf van jullie belevenissen. Anique, het ga je daar heel goed, blijf lekker in contact met jouw familie en vrienden, want ze zullen zo'n levendige meid, thuis zeer zeker gaan missen!
    Vele groeten van meneer Rudy!

  • 07 Februari 2012 - 14:49

    Ingrid En De Familie:

    Hey Anique,
    Geweldig zo'n reisverslag, leuk om te horen, wel bijhouden, kunnen we ervan genieten.
    Succes ermee, en veel plezier.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 08 Februari 2012 - 09:02

    Cynthia Vd Heijden:

    Hoi Anique
    Wij wensen je veel succes en vooral heel veel plezier daar ver van ons vandaan we gaan je zeker volgen de komende maanden groetjes van ons
    Lieke Evie Coen en Cynthia


  • 10 Februari 2012 - 17:23

    Suuus:

    Heeyy de eerste fotos zie ik! je hebt wel je eigen prive kitchen zo te zien:p en zijn dat jou benen of gekk muskitos of? Ziet er best goed nog uit toch daar ":P ben benieuwd naar de voglende stories!
    xxx

  • 10 Februari 2012 - 17:53

    Lotte Lammers:

    Hey girl! Wat een spannende verhalen haha! Wel echt tof van je dat je bent gegaan, geniet ervan. De groetjes van de rest van de familie! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltjes, als je terug bent over een tijd wordt het tijd voor een bijklets dagje! Dikke kusjes, lotte

  • 17 Februari 2012 - 19:58

    Ome Peter:

    Hoi Anique, ik vind het een te gek verhaal en ik vind de reacties ook allemaal erg leuk. Maar vind jij ook niet dat je zusje in Nederland zo gek schrijft? Liefe met een f en ondergesneeuwt met een t en wat betekent erg iri nou weer? Kun je haar vanuit Nicaragua niet een berichtje sturen om te vragen of ze ook NORMAAL kan doen?! Geintje natuurlijk... Dag liefe liefe Anique, heel veel lol in Nicaragua, dag knuffelbeer, je berichtje is erg vlot hoor. En ik weet heus wel dat iri irritant betekent! Ome Peter

  • 22 Februari 2012 - 23:33

    Diana:

    'doet' die klamboe het wel dan ?? of heb je die bulten ergens anders opgelopen ;)

  • 11 Maart 2012 - 19:08

    Veertje:

    hoi aninkje!!!
    miss you
    is het leuk daar??? vast wel;)
    XXxx
Niek

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 24123

Voorgaande reizen:

02 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Op weg naar de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: