Klaar voor stage?! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Niek - WaarBenJij.nu Klaar voor stage?! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Niek - WaarBenJij.nu

Klaar voor stage?!

Door: aniquevangrinsven

Blijf op de hoogte en volg Niek

04 Maart 2012 | Nicaragua, Granada

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve en leuke berichtjes/brieven. Vind het erg leuk om te lezen dat jullie aan mij denken en meeleven ook al denk ik dat het voor jullie moeilijk voor te stellen is. Toch hoop ik dat jullie door mijn verhaaltjes en foto’s een beetje een indruk krijgen wat ik hier allemaal zie/doe.

Ik blijf het zeggen maar wat gaat de tijd hier ongelofelijk snel, ben namelijk alweer vier weken in het nog altijd zonnige Granada. En dat betekend ook dat ik naar vier weken hard en intensief leren (geen grap) nu mijn vier weken Spaans afrond. Moet eerlijk toegeven dat het nog veel gepaard gaat met gebarentaal en onverstaanbaarheid maar ik kan me redelijk redden in het Spaans (nooit gedacht?!) Donderdag en Vrijdag examen gehad, ja mensen zo gemakkelijk kom ik er hier niet vanaf. Na flink pennen en zweten heb ik me diploma in the pocket!
Volgende week begint namelijk het echt werk: stage! 5 maanden lang ga ik stage lopen bij een organisatie die kinderen onderwijs en opvang aanbiedt. In het algemeen gezegd; een organisatie die de kinderen van de straat afhoudt. Tijdens mijn stageperiode ga ik die kinderen begeleiden met huiswerk. Ook ben ik voor 5 maanden de Engelse juffrouw Anique en ga daarnaast activiteiten organiseren die te maken zullen hebben met sociale vaardigheden.

Dit dus even tot zover. Even terug in de tijd; twee weken geleden de fietstocht op het platteland. In één woord:geweldig! Het werd ietsje minder toen ik er achter kwam dat mijn remmen totaal niet functioneerden. Het was namelijk niet een fietstochtje die ik gewent ben om te maken in Nederland. Nee dit was een route met aardig wat flinke heuvels en smalle paadjes. Oftewel mijn schoenen/voeten functioneerde als rem en me stem was mijn hulpmiddel om iedereen te waarschuwen.
Wat ik echt niet meer zal vergeten is dat die dag er een wat oudere vrouw naar ons toe kwam lopen. Zij excuseerde zich ervoor dat ze niet op haar best gekleed was maar toch graag ons allemaal persoonlijk gedag wilde komen zeggen. Echt super lief, waar in Nederland zie je nou nog zoiets?!

Vorig weekend naar Ome Tepe geweest, een eiland in het meer van Granada. De eerste dag zijn we gaan paardrijden. Echt waar! Voor de mensen die me goed kennen weten dat deze dieren niet tot mijn favorieten behoren maar ik heb me er toch aan gewaagd. Eerst door het stadje gereden (toeristen op een paard rijdend door het centrum is een ware bezienswaardigheid, geloof me) daarna langs de bevolking op het platteland waar we uitkwamen bij een punt waar we uitzicht hadden over het meer, de vulkaan en de palmbomen met in de verte Granada. Erg mooi.
En…nee ook de terugweg ben ik niet van het paard af gevallen.
De terugweg naar Granada kwamen we erachter dat de boot uit Nederland kwam. Wat bleek, de ferry was in 2006 afgekeurd in Nederland. Vervolgens heeft Nicaragua het over gekocht en gebruiken de Nicaraguaanse mensen het nu als vervoersmiddel.

Dit weekend staat er niet zoveel spectaculairs op de planning omdat Kimber en ik goed voorbereid onze stage willen starten. Gister het stadje Masaya bezocht en vandaag lekker aan het zwembad vertoeven. Muy trangillo.
Hoe mijn stage precies eruit zal komen te zien dat krijg ik morgen te horen en te zien. Dus ben erg benieuwd! Het enthousiasme en de zin om aan het werk te gaan die is er in ieder geval! Hopelijk werpen de vier weken Spaanse lessen zijn vruchten af.

Voor mij is het alweer tijd om even het zwembad in te duiken aangezien de hitte hier me een beetje teveel wordt. De volgende keer meer verhalen over me stage, beloofd!

Hasta Luego!

  • 04 Maart 2012 - 16:34

    Bram:

    Gefeliciteerd met je diploma knap gedaan hoor! Hoe gaat de communicatie met je gastgezinnetje nu?

    Dus het echte werk kan beginnen! Ik neem aan dat je met ijzeren vuist de discipline in je klasje hoog houdt, dus die stage moet wel goed komen :).

    Goed om weer wat te horen. In ieder geval veel succes en doe ook de groetjes aan Kimber.

  • 04 Maart 2012 - 17:29

    Michel En Marij:

    Hoi Anique, Goed joh dat je nu wat spaans kent, en nu nog in de praktijk brengen!
    Leuk toch dat je nu dingen doet die je normaal gesproken nooit zou doen, zoals bv paardrijen.
    Veel succes met de start van je stage!

  • 04 Maart 2012 - 19:19

    Marèl:

    Hee lieve Nieky!
    Super dat je je diploma hebt gehaaldd! echt knap hoor! en nu lekker veel spaans praten op stage! je wordt dadelijk een pro! wat een leuk verhaaltje! Je hebt t goed naar je zin zo te horen! Geniet ervan meis!

    Liefs, xx

  • 04 Maart 2012 - 22:08

    Cynthia Vd Heijden:

    Nou Anique helemaal leuk! succes met je stage en groetjes van ons!

  • 05 Maart 2012 - 07:21

    Diana:

    Hé meisje !! goed om te horen dat je een heus diploma 'Spaans' op zak hebt ;) Proficiat ! Dat staat toch wel erg stoer op je cv haha. Mis je de boterhammen met hagelslag nog steeds ? of went het om op elk moment van de dag bonen te eten en vind je het inmiddels lekker ?

    Gisteren is het 1e kampioen geworden, maar het 3e jammer genoeg niet. Het 3e is wel gepromoveerd, maar om kampioen te worden hadden ze moeten winnen en ze hebben gelijk gespeeld. Jammer, maar nog erg goed natuurlijk. Tjonge jonge, in het 3e staan de nodige oud-teamgenoten van mij ...

    Ik wens je nog een paar dagen 'lekker niks' voordat je aan je stage begint. Ben reuze benieuwd hoe je het gaat doen als juf Anique haha ! en hoe hard je Spaans nog vooruit zal gaan die laatste maanden. Zal ongetwijfeld goed komen. Houd de wind er maar onder bij die kinders, da's internationaal namelijk :D

    Een lieve groet uit Dinther !

  • 05 Maart 2012 - 09:23

    Caroline:

    Buenas tardes nina Anique.
    Gisteren nog geskypd met je met alle neefs en nichtjes op opa''s 81 verjaardag. En zo allen nog gezongen.
    Maar ik kon niet onderdoen met de Dintherse dames hierboven (Cynthia enDiana) dus..
    Aatje doe gastvrouw Nina Fastima en zoontjes Carlos en Demi de groetjes
    en heel veel succes met de ninos de la escuela. Saludos desde tu mama
    En Kimber ook natuurlijk.

  • 08 Maart 2012 - 01:43

    Maud:

    Hee Anique,
    wat schrijf je toch weer lekker weg. Wat super dat je nu een spaanse diploma hebt, hopelijk bevalt je stage en ga je een paar leuke en vooral leerzame maanden tegemoet !
    ik denk vaak aan jullie vanuit Cura, hoe jullie het daar zouden hebben, of jullie tegen dezelfde dingen aanlopen als ons! Ben erg benieuwd, na onze stage's maar snel met zn 4e daten en bijpraten over onze geweldige ervaringen!

    Nou good luck op je stage, en vooral geniet van de tijd daar. Want merk idd het zelfde, de tijd vliegt voorbij! voordat je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje!

  • 08 Maart 2012 - 09:59

    Guusje Kappel:

    Ha Anique!

    Ik had niet verwacht dat je al vetrokken zou zijn... Erg he! En nu lees ik dat je al een maand daar bent! Tjonge jonge wat vliegt de tijd.
    Ik ga je wel zker volgens op deze site, is erg leuk om te lezen!
    Hopelijk zet je er nog wat mooie foto's op, dan kan ik ook een beetje meegenieten hihi.

    Meid succes en geniet ervan!!!
    Kus Guusje
Niek

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 24121

Voorgaande reizen:

02 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Op weg naar de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: